Szczypce dla elektronika
Paweł Pawłowicz
2017-12-10 15:35:50 UTC
W końcu to grupa dyskusyjna...
Przeglądam ofertę szczypiec precyzyjnych (chwytaków, nie obcinaczek), i
widzę, że ogromna większość z nich, i prawie wszystkie z górnej półki,
mają gładkie powierzchnie chwytające. Jaka jest praktyczna przewaga
powierzchni gładkiej nad ząbkowaną? Trzyma to słabo, ześlizguje się...

Pozdrawiam,
Paweł
pytajacy
2017-12-10 20:15:43 UTC
Używam takich i polecam, są ząbkowane:
http://www.sklep.monster.pl/ax-102-szczyp-mini-plaskie-xytronic,4,36804,18781

Nie wiem czy to górna półka.

pytający
Paweł
Marek S
2017-12-11 20:22:16 UTC
Post by Paweł Pawłowicz
[...]
Jak dla mnie przewagą takowych jest logo. Te tanie, nieprofesjonalne,
wygodniejsze w użyciu nie mają naklejki :-D
Marek
slawek
2017-12-12 19:35:18 UTC
Gładkie i profesjonalne są, teoretycznie, idealnie dopasowane do tego
co mają chwytać. Brak ząbków ma być gwarancją nieuszkodzenia
elementów.

W ząbkowanych ząbki gryzą trzymany element. Czyli mogą go uszkodzić.
W skali hydrauliki domowej - przekręcić/odkręcić chromowaną armaturę
żabką się da... Ale na 99% będą ślady.

Dodatkowo: brak ząbków ułatwia czyszczenie.
Marek S
2017-12-12 23:19:55 UTC
Gładkie i profesjonalne są, teoretycznie, idealnie dopasowane do tego co
mają chwytać. Brak ząbków ma być gwarancją nieuszkodzenia elementów.
Gwarantują też, że nie da się w nich utrzymać niczego. :-D
W ząbkowanych ząbki gryzą trzymany element. Czyli mogą go uszkodzić. W
skali hydrauliki domowej - przekręcić/odkręcić chromowaną armaturę żabką
się da... Ale na 99% będą ślady.
Oczywiście - jest tarcie, są ślady. Spróbuj gładkimi szczypcami bez
ząbków chwycić np. kulkę z łożyska. Załóż kamizelkę kuloodporną
wcześniej :-D

A tak na serio... zgoda, ale co z tego skoro szczypce bez ząbków niczego
nie utrzymają? Jakie jest praktyczne ich zastosowanie zatem?
Dodatkowo: brak ząbków ułatwia czyszczenie.
Zgodzę się, że gładką mydelniczkę łatwiej wyczyścić ... tyle tylko, że
za mydłem ganiać trzeba gdy ucieka po całej łazience :-)
Marek
slawek
2017-12-14 16:39:34 UTC
Post by Marek S
Oczywiście - jest tarcie, są ślady. Spróbuj gładkimi szczypcami bez
ząbków chwycić np. kulkę z łożyska. Załóż kamizelkę kuloodporną
wcześniej :-D
No problem. Gładką pensetą chwytałem kulki... Kwestia wprawy i
samokontroli.
Marek S
2017-12-14 20:41:32 UTC
Post by slawek
No problem. Gładką pensetą chwytałem kulki... Kwestia wprawy i
samokontroli.
Zapewne masz rację. Ale rzadko który elektronik ma czas na trenowanie
Zen i cieszenie się spokojem poranka zamiast chwycenia narzędzia w tym
czasie :-D
Marek
slawek
2017-12-15 05:44:45 UTC
Dlatego to są narzędzia dla profesjonalistów, mistrzów Zen. ;)
Paweł Pawłowicz
2017-12-15 11:00:25 UTC
Post by Marek S
Zen i cieszenie się spokojem poranka
Dlatego to są narzędzia dla profesjonalistów, mistrzów Zen. ;)
Ja tam wolę naciągnąć rowerowe wentylki na końcówki pęsety, nie ma to
jak dobra gumka...

P.P.